מהם התסמינים הנפוצים לערמונית מוגדלת?
מהם התסמינים הנפוצים לערמונית מוגדלת?

התסמינים של ערמונית מוגדלת משתנים בין חולה לחולה. הם יכולים להופיע בדרגות חומרה שונות, להתפתח באיטיות רבה או במהירות רבה, להשפיע באופן משמעותי על איכות החיים של החולה גם במידה והשלפוחית לא גדולה באופן משמעותי או כמעט שלא לבוא לידי ביטוי חרף גודלה של הערמונית.

ישנה חשיבות עצומה לזיהוי מוקדם של התסמינים שנזכיר במאמר זה כיוון שלרוב הם הולכים ונהיים חמורים יותר ככל שחולף הזמן. בנוסף לכך ישנה חשיבות עליונה לאבחון התסמינים על מנת למנוע את הסיבוכים האופייניים לתופעה זו.

ככל שהטיפול יוגש בשלב מוקדם, כך ניתן יהיה להפחית את הסיכון להיווצרות הסיבוכים הרלוונטיים וכן כך ניתן יהיה להשיב את איכות החיים של המטופל לרמה התקינה שלה מהר יותר.

תסמינים שקשורים לחסימת מוצא השלפוחית

בשל המיקום האנטומי של הערמונית בגופו של הגבר, הגדלה של הבלוטה עלולה לבוא לידי ביטוי במגוון של תסמינים שמקורם בחסימה של מוצא שלפוחית השתן. להלן חלק מהתסמינים השכיחים ביותר מסוג זה:

תלונות איריטטיביות

הנוכחות של הערמונית המוגדלת בסמיכות לשלפוחית יכולה לגרום גם לתסמינים שקשורים לגירוי תמידי של השלפוחית שמקורו לאו דווקא בחסימה של מוצא השלפוחית אלא בלחץ מכני שמופעל על השלפוחית באזורים שונים.

כך למשל רבים מהסובלים מערמונית מוגדלת מדווחים על כך שהם מרגישים צורך להתרוקן לעתים תכופות מאוד ללא קשר למידת המלאות של השלפוחית, אחרים מתלוננים על כך שהם צריכים לקום מספר פעמים בלילה על מנת להשתין וכן ישנם שלא מצליחים לעצור את השתן (תחושת בהילות במתן שתן).

במקרים רבים כל התסמינים האלו אינם תוצאה ישירה של חסימת השלפוחית אלא תופעות משניות לחסימת המוצא שכן מקורם לרוב הוא בשינויים מסוימים שמתרחשים בשריר השלפוחית שהופך לרגיש מאוד.

תסמינים שקשורים בתפקוד המיני

אבחון מוקדם חשוב עד כדי הצלת חיים

כל התסמינים שהוזכרו לעיל הם תסמינים שמאפיינים מצב של ערמונית מוגדלת. עם זאת, בעוד שברוב המקרים הם מעידים על ערמונית מוגדלת באופן שפיר, כלומר על תהליך טבעי שמתרחש בקרב כל הגברים, הרי שהתסמינים יכולים להתאים גם למצב של ערמונית ממארת, כלומר של סרטן הערמונית. לפיכך זיהוי של התסמינים בשלב מוקדם והימנעות מהתעלמות מהם, פנייה לאורולוג ובדיקה של המקור לתסמינים לא רק עלול לשפר את איכות החיים של הסובלים אלא גם להציל את חייהם בעזרת האבחון וכמובן בהמשך.

ראו גם:

טיפולים בבעיות הערמונית

דילוג לתוכן